Vše pro dům či zahradu

Hydraulika odborně

Hydraulika je technická nauka, která se zabývá aplikací zákonů mechaniky tekutin při řešení praktických úkolů tečení kapalin a plynů. Zákony mechaniky tekutin užívá v co nejjednodušší formě a doplňuje je praktickými experimentálně zjištěnými poznatky nezbytnými pro řešení konkrétních úloh. Výsledky hydraulických výzkumů se před jejich aplikacemi prověřují a upřesňují důkladnými laboratorními a provozními zkouškami. V hydraulice se zkoumá proudění kapalin a plynů. Vycházíme přitom z Bernoulliovy rovnice a rovnice kontinuity. Uvažujeme je obvykle v nejjednodušších tvarech a jako rovnice platné pro průměrné hodnoty v jednotlivých průřezech trubice či koryta. Plyny uvažujeme jen do takových tlaků, kde můžeme změny jejich hustoty při proudění zanedbat a užívat Bernoulliovu rovnici v tvaru a rovnici kontinuity v tvaru.
Zdroj: mff.cuni.cz

Co značit na pracovišti

Podle nejnovějších vyhlášek čili platné legislativy si musí poskytovatelé průmyslových hal dát větší pozor na bezpečnostní značení na pracovišti. Je to možná trochu ujeté, jak přehnaně se dnes dbá na bezpečnost, avšak bez povšimnutí nám mohou některé značky zachránit život. Mezi ty méně důležitější značení patří ohraničení sektorů, cesty pro desty nebo lokační označení. Pro obyčejného člověka se zdají zbytečné, ale pro pracovníky jsou esenciální a nedochází poté k chybám a nesrovnalostem. Ty důležité značení jsou v označení možností uklouznutí, žlutočerné označení špatně viditelných sloupů zdí atd. Dále všelijaké zákazy vstupů, zákazy dotyků či přednosti v jízdě pro destaře atd.

Expresní přeprava zásilek

V mezinárodní přepravě hraje palivový příplatek významnou roli a má značný vliv na cenu zásilky. Slouží nejen ke kompenzaci pohybu ceny ropy na světovém trhu, ale pro některé společnosti je i zajímavým dodatečným zdrojem příjmu. Pro zákazníka to však vždy znamená citelné zdražení expresní přepravy zásilek. Jak toto zdražení minimalizovat? Palivové příplatky u dopravců byly zavedeny kvůli rostoucím cenám paliva. V cenících se uvádějí zvlášť, protože změna ceny ropy má značný vliv na cenu dopravy, a tím i na konečné náklady doručování balíků. „Podobně jako například letecké společnosti účtují palivové příplatky svým pasažérům, tak i v expresní letecké přepravě se cena skládá z ceny přepravy a palivového příplatku. Zatímco prvně jmenovaná veličina se v průběhu roku zpravidla nemění, palivový příplatek dopravci upravují podle předem nastavených parametrů,“ řekl Alexandr Michaljanič, jednatel společnosti Smartex. Proto je expresní přeprava zásilek a její cena tak nestabilní.

Podlahy v průmyslových halách

Pokud vaše hala potřebuje průmyslové podlahy gumové zátěžové, tak materiál Sportec je správná volba. Pryžové podlahové krytiny a podložky Sportec se vyrábějí z 90% z kvalitních recyklovaných pryžových materiálů a pro své jedinečné vlastnosti mají široké využití. Podlahy Sportec, jsou pružné a zároveň poskytují adekvátní podporu a odraz, čímž chrání klouby a vazy pracovníků a celkově zvyšují bezpečnost. Jsou protiskluzové, odolné vůči mechanickému poškození, odpuzují vodu, zvukově izolují a chrání svrchní podlahové krytiny před poškozením. Snadno a rychle se instalují, údržba je nenáročná. Zákazník může vybírat z jednobarevných i vícebarevných škál, což zaručuje barevné sladění s jakýmkoliv interiérem.

Lexan Tercoplast

Také jste si vždycky říkali, jak to dělají v amerických filmech, že neprostřelí sklo – ať už v autě nebo na mrakodrapu? Odpověď je opravdu jednoduchá a pro vás také dostupná – jedná se o materiál, kterému se říká polykarbonáty.
Polykarbonáty víceméně vypadají jako sklo, pro normálního člověka je na pohled nerozpoznatelné. Ale má navíc další vlastnosti jako odolnost vůči teplu, roztažnosti a právě odolnost vůči mechanickým vlivům – proti poškrábání, rozbití či průstřelu. Pokud máte zájem o tento materiál, tak kontaktujte společnost Tercoplast CZ, která má zkušenosti a zajistí všechen odborný servis i instalaci.

Mig a Mag

Zkratkami MIG a MAG označujeme poloautomatické svařování kovů v ochranné atmosféře inertního (MIG) nebo aktivního (MAG) plynu. Proč poloautomatické? Protože přídavný materiál, který označujeme jako tzv. drátovou elektrodu, je do místa svařování přiváděn motorizovaným pohonem na základě povelu svářeče. Tento povel vydá svářeč stisknutím spínače na hořáku.

Číst dál: Mig a Mag